Hulpverleningszone Zone 1 kiest voor VERDI als Alarmering en Dispatching oplossing voor de toekomst.

HVZ Zone1 kiest voor VERDI als toekomstige dispatching oplossing.

HVZ Zone 1 kiest voor VERDI als toekomstige alarmering en dispatching oplossing.

Na een intens selectie traject werden verschillende alarmering en dispatching oplossingen in detail bekeken en formeel geëvalueerd. VERDI-FIRE kwam hier uit als overall beste oplossing !!

Er werd in het keuze traject bijzonder veel aandacht besteed aan specifieke technische en functionele requirements. Deze moesten niet enkel op papier beantwoord worden, maar werden ook heel formeel beoordeeld in een live demo.

VERDI zal instaan voor de volledige alarmering en dispatching van de Zone. Dit betekent zowel connectiviteit met de NC112 via Astrid, multi kanaals beschikbaarheid/alarmering van de vrijwilligers en de profs, integratie met back-end systemen.… tot zelfs interactie met mensen en voertuigen in het veld / op interventie.

Een beetje zoals de cast van “Onder Vuur”… maar dan in het echt 😊

Hulpverleningszone Zone 1 verenigt 17 gemeenten, 9 brandweerposten en 2 voorposten. Vanuit de 9 brandweerposten en de 2 voorposten zorgen brandweerlieden en ambulanciers voor de preventie, de bescherming en hulp bij noodgevallen.

De 17 gemeentes die door Zone 1 beschermd worden zijn: Blankenberge, Beernem, Bredene, Brugge, Damme, De Haan, Gistel, Ichtegem, Jabbeke, Knokke-Heist, Middelkerke, Oostkamp, Oostende, Oudenburg, Torhout, Zedelgem en Zuienkerke.