De burger contacteert in geval van een incident de NC112, die op zijn beurt alles doorstuurt naar VERDI.
VERDI zal in een fractie van seconden :
· Interpreteren wat er gebeurd is (brand, ongeval, gekwetsten….)
· Locatie afhankelijke acties bepalen
· Bepalen welke middelen er nodig zijn:
· Welke mensen/competenties (brandweerman, verpleger, chauffeur, …)
· Welk soort voertuigen (tankwagen, ladderwagen, …)
· Zoeken wie NU beschikbaar is met de juiste competenties en berekenen hoe snel deze ter plaatse kunnen zijn
· Om dan de Snelst mogelijke Adequate Hulp op te roepen via pager, smartphone, telefoon…
· Om geen tijd te verliezen zal bij aankomst in de post :
· De relevante info getoond worden op infoschermen
· De juiste poorten reeds open staan, de verlichting aan
· Een scramble sheet ligt klaar aan het voertuig met incident info
· Om vervolgens iedereen te begeleiden naar de plaats van het incident (gps aansturing, track & trace,…)
Ter plaatse aangekomen kan men via VERDI :
· bijkomende acties nemen zoals extra mensen/middelen oproepen
· omgevingsinformatie raadplegen via geïntegreerde kaartlagen
· informatie delen met de centrale dispatch of anderen
· …