Brandweerzone ZS VAL DE SAMBRE kiest voor VERDI

Brandweerzone ZS Val De Sambre kiest voor VERDI

De provincie Namen is onderverdeeld in 3 hulpverleningszones. Sinds januari 2015 is brandweerzone ZS Val De Sambre actief in de provincie Namen en staat in voor de hulpverlening voor de gemeentes Floreffe, Fosses-la-Ville, Jemeppe-sur-Sambre, Mettet, Sambreville en Sombreffe.

Om zijn interne werking te professionaliseren en om het niveau van dienstverlening naar de burgers te verhogen, werd beslist om de bestaande alarmering software te vervangen.

Tijdens een kort maar intens selectie traject werden verschillende alarmering en dispatching oplossingen in detail bekeken en formeel geëvalueerd. VERDI-FIRE kwam hier uit als overall beste oplossing.

VERDI zal instaan voor de volledige alarmering en dispatching van de Zone. Dit betekent zowel connectiviteit met de NC112 via Astrid, multi-kanaals beschikbaarheid/alarmering van de vrijwilligers en de profs, integratie met back-end systemen.… tot zelfs interactie met mensen en voertuigen in het veld / op interventie. De implementatie zal in 2 fases gebeuren, waarbij we opstart van fase 1 voorzien wordt tegen eind juni 2020.

“De vernieuwing van onze EasyCAD software naar VERDI blijkt een schot in de roos te zijn en daar zijn we uiteraard heel blij om. We gaan nu veel verder dan puur alarmering en kunnen ook oplossingen aanbieden waarbij de volledige dispatching van begin tot einde opgevolgd kan worden. Na Rode Kruis Vlaanderen en ZS Hainaut Centre is ZS Val De Sambre reeds de 3e nieuwe klant voor ons het voorbije kwartaal.

Met deze overeenkomst bij ZS Val De Sambre, zet Verdi zijn opmars verder in België, waarbij we ondertussen 23 brandweerzones van de 34 als klant hebben. Iets waar we extreem trots op zijn uiteraard !!! “

Erik Buckens – zaakvoerder Verdi