Brandweerzone HVZ Waals-Brabant kiest voor VERDI-FIRE.

HVZ Waals-Brabant heeft na een diepgaande en intense aanbestedingsprocedure finaal gekozen voor de alarmering en dispatching oplossing van Verdi. Hiermee zijn ze de 6e brandweerzone op rij die kiest voor onze VERDI oplossing sinds de lancering 1 jaar geleden.

De hulpverleningszone HVZ Waals-Brabant is actief sinds april 2015 en verzorgt de brandweer- en medische hulpverlening voor de volledige provincie Waals-Brabant. Met 400.000 inwoners in 27 gemeenten is de zone goed voor jaarlijks meer dan 22.000 interventies. De zonale dispatch wordt aangestuurd vanuit de post Nijvel. Daar wordt de centrale aansturing verzorgd van meer dan 400 brandweermannen/-vrouwen die verspreid zijn over posten in Braine l’Alleud, Waver, Tubize, Jodoigne en Nijvel.

VERDI-FIRE : wat betekent dit nu voor HVZ Waals-Brabant?

De burger contacteert in geval van een incident de NC112, die op zijn beurt alles doorstuurt naar VERDI.

VERDI zal in een fractie van seconden :

·    Interpreteren wat er gebeurd is (brand, ongeval, gekwetsten….)

·    Locatie afhankelijke acties bepalen (bvb autostrade dus signalisatie voertuig nodig, rand van de zone dus andere zones verwittigen….)

·    Bepalen welke middelen er nodig zijn:

·    Welke mensen/competenties (brandweerman, verpleger, chauffeur, …)

·    Welk soort voertuigen (tankwagen, ladderwagen, …)

·    Zoeken wie NU beschikbaar is met de juiste competenties en berekenen hoe snel deze ter plaatse kunnen zijn

·    Om dan de Snelst mogelijke Adequate Hulp op te roepen via pager, smartphone, telefoon…

·    Om geen tijd te verliezen zal bij aankomst in de post :

·    De relevante info getoond worden op infoschermen

·    De juiste poorten reeds open staan, de verlichting aan

·    Een scramble sheet ligt klaar aan het voertuig met incident info

·    Om vervolgens iedereen te begeleiden naar de plaats van het incident (gps aansturing, track & trace,…)

Ter plaatse aangekomen kan men via VERDI :

·    bijkomende acties nemen zoals extra mensen/middelen oproepen

·    omgevingsinformatie raadplegen via geïntegreerde kaartlagen

·    informatie delen met de centrale dispatch of anderen

Een incident en hulpverlening stopt niet aan de zone grens.

Door gebruik te maken van VERDI, zal de HVZ Waals-Brabant zijn operationele werking optimaliseren, en daarbij ook nauw kunnen samen werken met de omliggende zones.

HVZ Waals-Brabant heeft een héél centrale ligging en grenst aan maar liefst 7 andere hulpverleningszones. Het spreekt voor zich dat bij dringende incidenten aan de grensrand van de zones, er mensen/middelen van andere zones sneller ter plaatse kunnen zijn dan de eigen mensen. Met VERDI zal deze geautomatiseerde “interzonale” werking mogelijk zijn. Zones kunnen dan samenwerken alsof ze 1 geheel zijn en effectief de Snelst Adequate Hulp bieden, over de zone grenzen heen.

HVZ  Waals-Brabant heeft gekozen voor een volledige Cloud oplossing.

Zowel de VERDI software, als ook de randapparatuur die nodig is om te kunnen integreren met de NC112 (XML2FIRE) en de hardware die nodig is om personen te kunnen alarmeren (Astrid radio, HTTP2PAGE, SMS,…) worden gehost/gemanaged op Microsoft Azure en in ons eigen VERDI datacenter.

We bieden hierbij een redundante oplossing aan, met 24/7 support voor de totaliteit.  De klant heeft zo geen zorgen meer en kan zich volledig focussen op zijn core business, namelijk hulpverlening.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *