Antwerpen : 4 brandweerzones kiezen samen voor VERDI als alarmering en dispatching oplossing voor de toekomst.

U leest het goed !!

Brandweerzone Zone Antwerpen, Brandweer Zone Rand, Brandweer Zone Taxandria en Brandweer Zone Kempen kiezen samen met 1 gemeenschappelijke aanbesteding voor VERDI als bovenzonale dispatching voor de toekomst..

Het begon met een marktonderzoek begin 2023 en resulteerde in een centraal lastenboek midden 2023 voor de 4 Hulpverleningszones samen.  Een lijvig document waarbij alle registers open getrokken werden. Standaard zaken zoals NC112 integratie, planning van mensen, oproep-mogelijkheden via diverse parameters (ploeg van wacht, real-time beschikbaarheid,…) maar ook meer complexe vragen zoals bvb het tekenen op een kaart van wegblokkeringen én daar ook rekening mee houden om te bepalen wie het snelste aanwezig kan zijn op de interventie.

Er werd gezocht naar een bovenzonale alarmering en dispatching oplossing waarbij de eigenheid van de individuele zones behouden kon blijven waar relevant. Een eenvoudige zin…. met toch wel de nodige complexiteit qua implementatie.

“We zijn uiteraard super blij met deze gunning. Vooral het feit dat we dit dossier gewonnen hebben door punten op de demo en daarbij het effectief tonen van de aanwezige functionaliteiten en mogelijkheden, bewijst dat we de voorbije jaren keihard gewerkt hebben aan de juiste dingen. Met deze deal versterken we verder ons  markt-leiderschap in België en dit voor de komende jaren.”

(Erik Buckens, trotse VERDI-lead)